Saturday, June 6, 2009

one more day to kenduri paksu

hari ni kita keluar rumah awal sikit, mak pi ambik Makngah Siah, pastu pi rumah Makcik, tapi dia dah pi sendiri. Pagi ni kita cuma pasang langsir, danMakcik dah volanteer nak masak untuk semua bestnya.

Bila dah selesai pasang langsir. banyak benda pulak yang belum dibeli lagi. bekas untuk letak buahulu, gula-gula belum lagi. Nampaknya mak kena jadi supir lah, ke selatan ke brapit di BM, kemudian ke utara ke Kepala Batas, adalah yang ambik kesempatan nak beli tudung kat Kompleks Kailan.

Malamnya, mak balik tidoq kat rumah tapi kakak dan adik, mula-mulanya nak tidoq kat rumah Tok wan tak jadi, pi tidoq kat rumah Pak Long. Mak drive sorang-sorang balik ke rumah, sedihnya, tapi mak kena bagi ruang untuk kakak dan adik.

Bila sampai rumah mak p Giant cari cadar untuk bilik Paksu, rupanya Tuk cuma beli bedspread saja. kepala mak pun dah rasa berat sangat, drive pun rasanya ikut instinct saja!

Samapi rumah hampir pukul 11.00pm, tapi kena siapkan baju kurung kakak sampai 1:00am. letihnya, besok pagi nak masak untuk Faris lagi sebelum pi kenduri, aduh mengantuknye !!

http://af.reunion.com/aw.aspx?A=115598

No comments: