Monday, September 6, 2010

Alhamdulillah! dapat berbuka bersama ibu dan ayah

Alhamdulillah dapat juga berbuka dengan emak dah ayah. Farah, Faris dan Fathul Amin pun amat gembira dapat berbuka dan sahur dengan Tok dan Tok Wan. Sabtu lepas PakSu menghantar Tok dan Tok Wan ke rumah on the way to Alor Setar, Alhamdulillah, Allah mengabulkan doa kami untuk berbuka dengan keduanya, sebab Faris tak mau ke mana-mana pun dan tak sanggup pulak nak tinggal dia berbuka sendiri di rumah. Alangkah seronoknya kalau gang kat Bagan Jermal pun buat macam tu kalau nak berbuka bersama-sama?

Dapatlah memasak untuk depa berdua dan 3F seronok sangat melayan kerenah Tok dan Tok Wan. Faris pun nampak ceria sangat, ever ready nak bantu terutama bila Tok Wan nak ke tandas dan ambil wuduk. FD memang pandai melayan kerenah orang tua, heran dia memang mempunyai skill ! Semoga anak-anakku berterusan begini di dalam melayan kerenah orang tua !

Sebelum tu, ke Parkson membeli baju raya casual untuk 3Fs. Bila tunjukkan Tshirt pada Faris, dia terus try dan tengok kat cermin, Alhamdulillah , anakku ini semakin berubah, Syukur pada Allah, semoga perubahan ini berterusan.

Tapi yang bestnya rekod tidak ke pasar Ramadhan masih bertahan, Alhamdulillah dan walaupun mempunyai satu jam untuk memasak, dapat juga hidangkan 2 jenis kueh masakan sendiri untuk anak-anak selain dari main dish ! Agaknya ramadhan memberi sinar dalam skill masakan ! Tiap hari FA bagi A++ ! Thats my boy! FA banyak membantu dalam menyediakan minuman dan lay the table, siap dengan pinggan dan cawan macam kat hotel ! tapi foremost FA akan tolong buat buah melaka single-handedly dan kueh cara tanpa bantuan.

Selamat menyambut Idil Fitri, Maaf Zahir dan Batin.

No comments: